مسلسل كريستيانو رونالدو (6) | لاعب استثنائي

تابعنا عبر :
Twitter

يقدم لكم موقع بالجول خلال شهر رمضان المبارك قصة حياة البرتغالي كريستيانو رونالدو بشكل سردي مختلف يمزج بين الفصحى والعامية الدارجة، ونتعرف كل يوم خلال الشهر الكريم على اجزاء من حياة الدون ونعيش معه أهم لحظاته، فرحته، ومعاناته، نشوته، وكسرته في حلقات منفصلة يومياً.

رونالدو أثناء تواجده في إيطاليا بمعسكر التدريبات في يوفنتوس بعد غيابه لمدة شهرين بسبب إيقاف النشاط الرياضي للحد من تفشي فيروس كورونا يلتقي باولا ديبالا زميله في الفريق ويتبادلون الحديث معاً.

إقرأ أيضاً: مسلسل كريستيانو رونالدو (5) | جنة الريال 

رونالدو: حمد الله على سلامتك يا ديبالا مريت بفترة صعبة بس أنت كنت اد تحدى كورونا.

ديبالا: الحياة مليان بالتحديات وأنت يا دون قدوتنا في محاربة الصعوبات، انت صاروخ ماديرا فضلت مسيطر على قايمة هدافي الريال في الليجا ودوري أبطال أوروبا لسنوات كتير من موسم 2010 -2011 حتى وصلت للدوري الإيطالي في 2018.

إقرأ أيضاً: مسلسل كريستيانو رونالدو (4) | بداية الإنجازات

رونالدو يبتسم: اللعب في ريال مدريد حاجة تانية طاقة وحماس كبير مش موجود في أي دوري تاني والمنافسة على الليجا مع برشلونة وأتلتيكو مدريد ليه طعم تاني واحساس بالنجاح يختلف عن أي مكان في العالم ومتعة دوري أبطال أوروبا ذكريات مقدرش أنساها.

ديبالا: ليك أهداف مع الريال تعرف الجميع انك لاعب استثنائي هدفك في الليجا قاصد رايو فايكانو في 2012 كان جميل جداً ،في إياب كأس السوبر الإسباني قاصد برشلونة وهدفك في نفس السنة اخذت البطولة من البارسا بساحرك يا رونالدو، هدفك الصاروخي في روما في ثمن نهائي التشامبيونزليج لموسم 2015/2016  مش هقدر أعدد انجازاتك.

إقرأ أيضاً: مسلسل كريستيانو رونالدو (3) | مانشستر يونايتد ونقطة التحول

رونالدو : وأنت يا ديبالا لاعب مميز بردو ليك مستقبل بس كل ما اجتهدت هتحقق إنجازات أكتر.

ديبيالا يضحك: يعني ممكن أفوز بالكرة الذهبية خمس مرات مثلاً وكون هداف لمعظم المسابقات أكتر من 8 سنين ، وأحقق لقب دوري أبطال أوروبا 5 مرات زيك.

رونالدو يرد بتشجيع: انت موهوب بس بدون تدريب ملهاش قيمة اتعب بجد وتقدر وكل شيء ممكن.

إقرأ أيضاً: جميع حلقات مسلسل كريستيانو رونالدو

كلمات مفتاحية